Skip to content

August 8, 2016

Peter Koelewijn – Het Beste In Mij Is Niet Goed Genoeg Voor Jou (1977) – Lp

by Record Facts

Peter Cornelis Koelewijn (Eindhoven, 29 december 1940) is een Nederlands zanger, producent en radio-dj. Vanaf de jaren zestig heeft hij regelmatig hits gescoord, als uitvoerend artiest en als producent van het uitvoerend werk van andere artiesten.

peter koelewijn - het beste in mij is niet goed genoeg voor jou

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Artist:  Peter Koelewijn
Title:  Het Beste In Mij Is Niet Goed Genoeg Voor Jou
Year:  1977
Format:  LP
Label:  Philips Records
Catalog#  6413100

Hij is de pensioensgerechtigde leeftijd ruimschoots gepasseerd maar wordt nog altijd de Godfather van de Nederlandse Rock & Roll genoemd. We hebben het over Peter Koelewijn, de rock & roll-legende uit Eindhoven die naast zijn eigen succesvolle carrière ook aan de basis stond van veel andere Nederlandse artiesten.  Koelewijn introduceerde, samen met zijn groep, onder de naam Peter en zijn Rockets de Nederlandstalige rock-‘n-roll met de boogiewoogie Kom van dat dak af, dat uitkwam in 1959 en een enorm succes werd in België en Nederland.

De volgende jaren brengen Koelewijn en zijn Rockets verschillende rock-‘n-roll singles uit. Koelewijn ging zich al snel toeleggen op het produceren van platen van andere artiesten. Na enkele jaren als producent en diskjockey te hebben gewerkt, begon Koelewijn in 1970 ook weer met het opnemen van muziek met zijn Rockets (in een nieuwe samenstelling).

In 1977 brengt Peter zijn eerste soloalbum “Het Beste In Mij Is Niet Goed genoeg Voor Jou” uit. De plaat bevat de hits ‘Je Wordt Ouder Pappa’ en ‘KL 204 (Als Ik God Was)’ en wordt bekroond met goud en een Edison.   http://www.bing.com/translator

 

Side one
1.  Dan Een Mooie Huid Alleen  (7:05)
2.  KL 204 (Als Ik God Was)  (5:04)
3.  Zie Je  (4:24)
4.  Je Wordt Ouder Pappa  (4:20)
5.  Is Dit Alles (5:35)

Side two
1.  Ik Kan Je Missen  (6:57)
2.  Hotel Faro (De Eenzame Drinker En De Ijskoude Dame)  (4:25)
3.  Ik Denk Dat Ik Niet Lang Meer Te Leven Heb  (6:28)
4.  Het Beste In Mij, Is Niet Goed Genoeg Voor Jou   (7:35)

http://www.ad-vinylrecords.com/product/koelewijn-peter-het-beste-in-mij-is-niet-goed-genoeg-voor-jou/

Read more from Peter Koelewijn

Leave a Reply

Note: HTML is allowed. Your email address will never be published.

Subscribe to comments